Instalacja Thomson SpeedTouch 330

Witam. Mam problem z uruchomieniem lącza internetowego przez Thomson SpeedTouch 330 pod moim Debianem 3.1 stable.
1.Próbowałem według receptury z tej strony http://dug.net.pl/texty/neo_speed.php ale występują problemy.
2. Próbowałem uruchomić instalatora z oryginalnej płyty instalacyjnej dołączonej do modemu ale na dzień dobry podaje komunikat że brak wsparcia dla USB. A przecież pakiet hotplug,speedtouch jest w systemie i wykrywa ten modem.
3.speedtouchconf-10-Nov-2004.tar.gz brak pliku mgmt.o i nie wiem skąd pobrać aby pasował do tej wersji, z resztą ten co miałem to przy instalacji się wysypuje , podaje komunikat że instalator wspólpracuje ale z wersją starszą ppp.2.x
4.speedtouchconf-2.0-beta2_16-May-2005.tar.gz, Brak firmware kod 240 więc wrzuciłem ze strony rev4fw.zip (mam modem srebrny)do tego samego katalogu co plik skrytptu do instalacji. i nie idzie, potem były komunikaty 235 , 110 i inne których nie pamiętam, przeglądałem logi w var/log/massages

Proszę kto mi pomoże opdalić modem na moim kochanym debianku brak mi wiedzy i pomysłów, jestem początkującym użytkownikiem.

mój mail: tommyk@plusnet.pl