Re: man oldalak fordítása

Szia!

On Sat, 2011-06-18 at 16:31 +0200, Laszlo Bimba wrote:
> Először is köszönetemet és elismerésemet nyilvánítom ki a GNU/Linux
> magyarításáért tett munkádért. :)
 Ugyan magam is részt vettem több szoftver fordításában, leginkább a
közösséget illeti a dicséret.

> Afelől szeretnék érdeklődni, hogy ha lefordítom példának okáért a bash
> manuálját, akkor azt neked kell bekülenem (lévén, hogy Te vagy a
> manpages-hu karbantartója), vagy hogy működik ez a dolog?
 Ott kezdődik a gond, hogy úgy tudom, már nincsen koordinálva a manlapok
fordítása. Valami olyasmi rémlik, a fordítást támogató rendszer gép
HDD-je feladta a harcot. Odaveszett a koordináló rendszer és a fordítók
elérhetőségei. Azóta senki nem csinált hasonlót sem és ez már elég régen
volt. :( Amit a csomag verziójaként látsz, az utolsó fordítás dátuma.
Igen, ez 2001 január tizenkilencedikén volt, több mint tíz éve.

> Ha pl. az
> egyik program új verzióval jön ki, lefordítom a manuált, akkor az hogy
> kerül be a különböző disztrókba? Mindegyiknek el kell küldenem, vagy
> elég csak a program készítőjének?
 Program készítőjének lenne célszerű, hacsaknem pl SuSE-nél foglalkozik
valaki az egyedi fordításokkal. Debian-ban van egy levlista és annak
közössége, akik remélhetőleg szívesen segítenek a fordítás
lektorálásában.
Több információhoz juthatsz a Magyar Linux Dokumentációs Projekt
honlapján[1]. Daczi László tartja karban, bár már az is több mint két
éve változatlan. :(

Üdv,
Laci/GCS
[1] http://tldp.fsf.hu/