Re: Rejtéllyes programbehalások X működésképtelen frissítés után

 Szia,

On Thu, Feb 21, 2008 at 11:41:30PM +0100, Tomi wrote:
> Sziasztok!
>
> Van egy nagyon súlyos problémám.

 az 1., hogy rossz helyen kérdezel, ez itt - mint neve is mutatja - a
 Debian honosításával foglalkozó szakmai levelezőlista, a felhasználóit
 a linux.hu-n leled, tehát, ha valóban választ akarsz iratkozz fel oda
 és itt tedd fel a kérdésidet, de:

> MI A JÓ FRANCOT TETTEK BELE A FEJLESZTŐK AZ UTÓBBI HÚNAPBAN AZ ETCH-BE
> AMITŐL MÁR MEGINT NEM KOMPATIBILIS AZ NVIDIÁVAL?

 fogalmi tévedés, mint tudjuk a stabil kiadásba életciklusa alatt nem
 kerül új csomag{-verzió}, csak biztonsági frissítések, az X-es nv
 driver továbbra is jól működik.

> A problémák az XMMS-el kezdődtek, mely tegnap még a szokásos módon
> ontotta magából a zenét, de ma reggel óta csak a segmentation fault
> üzenetet képes kiírni.

 hw hiba

> Gondoltam ha má eccer úgyis itthon vagyok, bedrissítem a rendszert.
> apt-get upgrade
>
> A Synaptic kicsit nehezen fogta fel hogy a kernelt eszem ágában sincs
> frissíteni, de végül sikerült mégértetni vele.

 na itt újabb ellentmondás, a frissítés legjobb módja ez

 apt-get update; apt-get {dist-}upgrade

 hogy jön ide a synaptic?

> (áthelyeztem a grub és a lilo configjait olyan helyre hogy a config script
> ne találja meg)

 na ilyen kézi gányolást csak az csinál, aki mélyen ért a rendszerhez,
 amit a Debconf keretrendszerrel konfiguráltál, annak beállításai nem
 íródnak felül a frissítéskor, sőt sok csomag postinst scripjte még alap
 'Nem'-mel rá is kérdez, hogy akarod-e az új upstram konfigot. Csomagot
 természetes lehet 'hold' (visszafog) állapotba is rakni.

> Xmms továbbra is halott. de az X még működött a Debiannál szokásos
> win95-nél is instabilabb módján.

 szerényebben, kérlek, ha szétkonfigoltad a rendszeredet, akkor ne
 panaszkodj, hanem végy egy levegőt, és tanuld meg az alap dolgokat

> se volt, és a 3. újraindítás után egyszerűen a KDM se volt hajlandó
> beengedni.

 valsz valamilyen szoftver erőforrást nem ér el, hw hiba miatt, log,
 mellesleg nem véletlenül a GNOME az alap munkakörnyezet, a KDE valóban
 win95-nél instabilabb

>  # dpkg-reconfigure xserver-xorg
>
> végig ENTER

 # dpkg-reconfigure -plow xserver-xorg

 ha korábban már beleturkáltál kézzel az xorg.conf fájlba (vagy
 valamilyen külső program), akkor hatástalan lehet a Debconf (módosult
 az xorg.conf fájl?)

>  # ./NVIDIA-driver-installer.run
>
> leferdül beállítódik minden hiba nélkül.
>
> Nvidia felirat után X bevillan aztán semmi. újra konzol, semmi hibaüzi.

 most mondhatnám, hogy ne használj BLOB-ot, ha meg használsz, akkor mit
 vársz, de:

> Logban feltűnik hogy nem talál semmi fontot.
>
> # apt-get --reinstall install xfonts-100dpi

 aptitude install '~thungarian-desktop'

 ha magyar nyelven telepítettél volna, ilyen gondod nem lenne
 (xfonts-base xfonts-100dpi-transcoded, meg minden ami kell, benn van,
 csak a gentium fontot felejtettem ki)

> /var/log/Xorg.0.log

 Hm, hát ha ennek így van vége, akkor elég szar a helyzet, mert akkor
 gyakorlatilag 'váratlanul összeomlott' az X, csodáltam is, miért nem a

 grep (EE) /var/log/Xorg.0.log

 parancsot küldöd be, első körben futtasd le a fenti aotitude parancsot,
 majd nyomd a reconfigure -plow -t, és minden beállításra ügyelve próbáld ki
 az nv drivert, a reconfigure után csekkold, hogy valóban felülírta-e az
 xorg.conf fájlt.

 Megy? Ha nem, mi a log? vesa driver esetén is ? Innen lépjünk tovább
 szerintem.

--
 sas ( satie ) - SZERVÁC Attila - zeneszerző - szoftvergazda  \
 elnökhelyettes - Linux-felhasználók Magyarországi Egyesülete - http://lme.hu/