Re: mount kerdes

Habár ez egy fordításokkal foglalkozó lista, egyáltalán nem technikai,
gyorsan megválaszolnám. Esetleg tovább majd magánban.

On Tue, 2005-08-23 at 23:28 +0200, freeroute wrote:
>   A gondom az, hogy az OP rendszer nem latja ezeket a
>   particiokat. Korabban mar hasznaltam SUSE Linux-ot, ill. Knoppix-ot,
>   ezek alapbol felismertek a gepen levo particiokat.
 A partíciók felismerése automatikusan, a mount-olás, azaz csatolásuk
viszont nem.

>   Kerdesem, hogy
>   lehet a legegyszerubben megoldani, hogy automatikusan felmountalja a
>   gep az indulasakor a meghajtokat? Probaltam az etc/fstab-ot
>   szerkeszteni, de nem engedi a modositasat.
 Biztosra ismered a formátumát? Bár tényleg nem bonyolult, a hda1-et
tartalmazó sor lemásolásával és átszerkesztésével tudsz majd haladni.

>   Tud valaki segiteni?
 Valószinűleg mint egyszerű felhasználó próbáltad, aki a rendszer
dolgaihoz nem fér hozzá. Próbálj meg root-ként belépni és úgy
szerkeszteni. Fontos, hogy annak a pontnak, ahová a felcsatolást
szeretnéd, annak léteznie kell. A legegyszerűbb ezeket a /mnt könyvtár
alá létrehozni az mkdir parancsal, pl /mnt/hdb1 lehetne a hdb első
partíciója, de lehet /mnt/doksik is, ami jól esik.
A http://home.fazekas.hu/~egmont/unix/filesystem.html oldalt olvasd át,
szerintem sokat segít majd.
Hasznos lehet még a
http://www.hup.hu/wiki/index.php/Alap_tudnival%C3%B3k_(Debian)