Re: Νέος Έλληνας Debian Developer: Φαίδων Λιαμπώτης (aka paravoid)!!!

Χμ, τα νέα ταξιδεύουν γρήγορα :)
Σας ευχαριστώ όλους, να είστε όλοι καλά.
Να έχετε υπόψιν ότι είμαι διαθέσιμος για key signing, mentoring,
sponsorship και οποιαδήποτε άλλη βοήθεια σχετική με το Debian (...και
όχι μόνο).

Αφού ευχαρίστησα για τις ευχές, ας απαντήσω και σε μερικά πικρόχολα
σχόλια -- συγχωρέστε με που δίνω σημασία όσοι απλά τα αγνοείτε.

Anonymous Coward wrote:
> Mono pou kyrioi pote den mas eipate oute ti akribws kanete "develop",
> oute poso dyskolh douleia einai h dhmioyrgia enos .deb paketou. Toso
> poly development pou den prolabainete.
Καθόλου δύσκολο, φαντάζομαι πως θα μπορούσες και εσύ να ασχοληθείς.
Γιατί όχι; Αν θες να το κάνεις upload, στείλτο μου με ένα mail να το
ελέγξω και να το υπογράψω.

> Idou:
> http://qa.debian.org/developer.php?login=paravoid@debian.org
Το account άνοιξε σήμερα, δύσκολο να έχω προλάβει κιόλας να ανεβάσω
πακέτο :) Τα πακέτα μου φαίνονται με login faidon@cube.gr καθώς είμαι
maintainer για κοντά 2 χρόνια (αν θυμάμαι καλά) -- χάρη φυσικά στον
Κώστα που μου έκανε sponsor τα uploads κάθε φορά...
Σε περίπτωση που δεν το γνωρίζεις, για να γίνεις Debian Developer (DD),
περνάς από μια πολύμηνη διαδικασία (εγώ έκανα ~1 χρόνο, ο Θοδωρής νομίζω
έκανε πολύ παραπάνω λόγω μιας ατυχίας που είχε) κατά την οποία εγγυάται
για σένα ένας υπάρχονταας DD (advocate), σου γίνεται assign ένας
Application Manager (AM) και σε ρωτάει διάφορα πράγματα (σε δύο βασικές
ενότητες: Philosopy and Procedures και Tasks and Skills). Αφού αυτός
διαπιστώσει πως έχεις τις απαραίτητες γνώσεις, είσαι αρκετά ικανός και
διατεθιμένος να ασχοληθείς, το προτείνει στο New Maintainer's Front Desk
(FD). To FD ελέγχει όλη σου την επικοινωνία με τον AM και επικυρώνει
κατά κάποιον τρόπο την απόφαση. Στη συνέχεια, προωθεί την αίτηση σου
στους Debian Account Managers (DAM), οι οποίοι λαμβάνουν την τελική
απόφαση και σου δημιουργούν τα accounts.
Βλέπεις λοιπόν πως είναι μια χρονοβόρα διαδικασία και ο κάθε
ενδιαφερόμενος περνά από χίλια κύματα. Αν μας δόθηκε καλώς ή κακώς ο
τίτλος, τα accounts και το δικαίωμα να αποφασίζουμε για τα εσωτερικά μας
ζητήματα μέσω της ψήφου μας, είναι νομίζω κάτι που αφορά το Debian και
μόνον αυτό.
Σε κάθε περίπτωση, το project αποτελείται από ανθρώπους που κάνουν και
λάθη. Η κριτική είναι φυσικά καλοδεχούμενη. Αν θεωρείς λοιπόν πως κακώς
συνέβη αυτή η καταστροφή που μας δόθηκε ο τίτλος του DD, θα ήθελα να
επικοινωνήσεις με το FD ή/και με τους DAMs και να τους εκφράσεις τα
παράπονα σου. Μπορεί να σε ακούσουν, να καταλάβουν το κατ'εσένα λάθος
τους και να γλυτώσουν από άλλους σαν κι εμάς.

> To kseroume oti zoume sthn Ellada. To kseroume oti epeidh kapoios
> ebale 10 grammatoseires se ena paketo, 8a bgei se OLES tis listes na
> diafhmisei ton eauto tou kai na kapelw8ei oso ginetai perissotero
> douleies ALLWN, e8elontwn kai mh pou exoun to xarakthristiko na
> doulevoun poly perissotero apo oso na diafhmizoun to legomeno "ELLAK".
> H mhpws tous exete balei me poly psila grammatakia se kapoio Thanks
> keimeno kapoiou source paketou kapou kapws kapote poly ba8ia krymmenoy
> ?
Το ξέρουμε ότι ζούμε στο Internet. Το ξέρουμε ότι κάποιος μπορεί να
ασκήσει την κριτική του από τον καναπέ του σπιτιού του χωρίς καν να
αποκαλύπτει ποιός είναι.
Αν θες πραγματικά να εισακουστεί η κριτική σου, θα σου πρότεινα να μας
πεις ποιός είσαι και τι ακριβώς έχεις κάνει. Θα σε άκουγα πολύ
περισσότερο αν ερχόσουν και μου έλεγες "γειά, είμαι ο τάδε και έχω κάνει
αυτά κι αυτά -- εσύ τι έχεις κάνει;".
Δεν καυχίεμαι ότι έχω κάνει πολλά. Η αλήθεια είναι πως θα ήθελα να έχω
κάνει 100 φορές περισσότερα.
Εσύ που κάνεις κριτική (και μάλιστα με τέτοιο άσχημο τρόπο), τι ακριβώς
έχεις κάνει;
Ξέχασα να σου πω πως το πρώτο βήμα NM process είναι το λεγόμενο
"Identification Check". Δημοσιεύεις το OpenPGP κλειδί σου το οποίο θα
πρέπει απαραιτήτως να έχει γίνει sign από τουλάχιστον έναν DD.
Οι "Anonymous Cowards" απορρίπτονται ασυζητητί.

Α και for the record, δεν βγήκα σε καμμιά λίστα να καυχηθώ. Ο Κώστας το
έγραψε, και αυτό από τη χαρά του που υπάρχουν κι άλλοι που ασχολούνται
και ενδιαφέρονται για το distribution που αγαπά.

Φιλικά,
Φαίδων