Re: "Standard" can use the plural form

On Wed, Sep 15, 2004 at 08:20:42AM +0200, Christian Perrier wrote:
> Discovering this bug in the BTS, I use this occasion for adding my
> contribution to the debate.

Pas de bol, ce n'est pas arrivé jusqu'au BTS ni chez moi, simplement
sur d-l-f. C'est certainement dû au point-virgule en trop.
Ce n'est pas la peine de me mettre en copie si tu renvoies le message,
j'arrête de perdre mon temps sur le paquet locales.

> This seems to highly depend on the used reference.
>
> Some French dictionaries (mentioned by Denis) claim "standard is
> invariant". Some other (Petit Larousse illustré) disagree with:

J'ai cité des références ? Je ne m'en souviens pas.

[...]
> As Sam mentions, "standard" in that context does not vary in gender
> (this is why we do no have "l'entrée standarde").

Heu, tu as lu en diagonale, le traducteur original disait :
  "standard" in that context is no longer invariable,
  it acts as an adjective and then has to comply to
  gender as well as numeral rules.
et Sam n'a pas relevé cette énormité.

Denis