Re: Nieuw project manpages-l10n

Hallo Joost,

Am Di., 29. Okt. 2019 um 21:46 Uhr schrieb Joost van Baal-Ilić
<joostvb-debian-l10n-dutch-20191028-8@mdcc.cx>:

> Hallo Mario,
>
> Heel kort antwoord voor nu, want een beetje druk: OK, het is me veel meer
> duidelijk waarom aansluiten bij upstream vaak niet echt mogelijk is; bedankt
> voor je uitleg.  Ik ga proberen bij te dragen.

Ik heb tijdens het afgelopen jaar geprobeerd de bestanden up-to-date
te houden, maar wat ik kon doen was toch beperkt. Voor een Duitser is
het niet echt simpel. Ik heb hier en daar wat opgeknapt, maar ik ben
nergens erin geslaagd een bestand compleet te krijgen. Joost, als je
wat zou willen bijdragen: Voor het genereren van de vertaalde versies
heeft Po4a tenminste 80% nodig. Kijk eens op de overzicht [1], daar
zie je – op een rode achtergrond – wat deze 80% net niet bereikt; als
je maar paar van die bestanden wil bijwerken tot net iets boven de 80%
zou het al een grote hulp voor de Nederlandstalige lezers van man
pagina's zijn. Op dit moment hebben we 214 reale .po bestanden, maar
ervan leveren de downstream pakketten slechts 137 vertaalde man
pagina's op, plus 35 symbolische links zonder echte inhoud [2][3].

[1] https://manpages-l10n-team.pages.debian.net/manpages-l10n/debian-unstable-nl.html
[2] https://packages.debian.org/sid/all/manpages-nl/filelist
[3] https://packages.debian.org/sid/all/manpages-nl-dev/filelist

Groetjes,