Vertalen uitzetten

Beste Debian,

Ik ervaar, helaas ineens ook met andere websites dat er voor mij automatisch teruggeschakelt wordt naar het Nederlands, terwijl ik prima Engels beheers en het al helemaal voor programmeren het een stuk moeilijker wordt als er ineens random Nederlandse woorden door mijn scherm vliegen. Enig idee hoe ik Facebook, Google en alle andere grote informatiebedrijven die achterdeuren in websites en mijn computer hebben ingebouwd kan tegenhouden of in ieder geval kan vertellen dat ik geen behoefte heb aan hun geautomatiseer?

Luc