Re: po-debconf-vertalingen voor debian-installer (Re: [RFR] po-debconf://rescue)

Op 03-10-14 20:10:49 schreef Paul Gevers:

> heeft
> rechtstreeks
> doet
>
> Ik heb op Alioth wel rechten, dus ik zal eens kijken.
> Laat
> maar weten
> over welke vertaling het gaat en eventueel waar ze staan.
> Als het goed
> is kun in de archieven vinden welk bestaan aangepast moet
> worden
> (anonieme checkout). Je diffs voor de webpagina's waren
> erg nuttig.

Fijn!

Ik heb ondertussen de broncode van debian-installer
opgehaald.
Als ik de specifieke werkwijze juist begrijp, moeten de
vertalingen gebeuren in de bestanden debian-installer/
packages/po/sublevel[1-6]/nl.po en zorgt een script van
debian-installer zelf ervoor dat de vertaalde strings bij
het juiste pakket terechtkomen.
Ik bereid nu een eerste diff voor. Het gaat over 2 nieuwe
strings voor het pakket console-setup die allebei tot
sublevel 1 behoren.
Nadien wacht ik enkele dagen met het aandragen van
bijwerkingen voor nog andere pakketten van debian-installer
totdat duidelijk is dat alles behoorlijk werkt.
Ik neem me voor om het onderwerpveld van de e-mails die ik
in dit verband naar de lijst stuur te structureren, om het
triëren van de binnenkomende berichten die hierop
betrekking hebben te vergemakkelijken.
Ik denk aan het volgende schema:
Subject: [D-I][SL*] po-debconf://PACKAGENAME
waarbij * [1-6] kan zijn.