Re: install manual

Hallo Bernard,

Op ma, mrt 19, 2012, om 11:33:46 +0100 schreef Bernard Zijlstra:
> [...]
> Dutch localisation team I saw that there is also some translation
> work needed for an number of packages which will give me the
> opportunity to learn the PO translation system before trying the
> install manual.
>
> http://www.debian.org/international/l10n/po-debconf/README-trans
> seems like the point to start.
>
> If I try to download a templates.pot.gz file with wget from
> http://www.debian.org/international/l10n/po-debconf/pot it times out
> on me. Seems like the i18n.debian.net webserver is off-line.

Leuk dat je interesse hebt om te helpen met vertalen. We kunnen de
hulp goed gebruiken, want er zijn maar weinig actieve vertalers.

Op dit moment ligt mijn focus vooral bij het vertalen van de
po-debconf templates, en daarnaast probeer ik de reeds vertaalde
websitepagina's bijgewerkt te houden.

Christian heeft je al uitgelegd dat er (weer eens) problemen zijn met
i18n.debian.net. Zodra dit is opgelost is lijkt het me inderdaad een
goede eerste oefening om te helpen met de po-debconf vertalingen. Maar
let op: Van een aantal (ongeveer 60) pakketten staat er al wel een
vertaling in het bugsysteem. Dit kan je vinden op
http://dutch.debian.net.

Ik zou het heel goed vinden als iemand de vertaling van de
installatiehandleiding oppakt. Ik heb er zelf een keer naar gekeken,
maar het leek erop dat het controleren van het bestaande vertaalwerk
heel veel tijd kost: Een groot nadeel van een op XML-gebaseerde
vertaling. Dit zou dus worden omgezet naar een PO-versie, maar dat
conversieproces werkt alleen als alle vertalingen bijgewerkt zijn...
Dit vereist dus wat puzzelwerk. Misschien heeft Christian goede ideeën
hierover.

Richtlijnen en informatie over het vertalen zijn te vinden op
http://wiki.debian.org/L10n/Dutch.

Jeroen Schot