Voortgang voor squeeze

Hallo mensen,

Aangezien de release van squeeze eraan zit te komen, zal ik nog even een
tussenupdate geven van hoever ik ben met de vertaling van D-I. Level 1
(de meest belangrijke strings) en level 2 (pakketten die niet zo vaak
worden gebruikt) zijn compleet volgens de l10n-stats pagina. [1] In
level 3 (debconf, win32-loader en newt) is 76% compleet. Hier ga ik
vanavond aan werken.

Naar mijn verwachting is dus morgen alles 100%. Als de scripts dit
aangeven zal ik nagaan of alles goed is gegaan en de PO-bestanden nog
handmatig nakijken op fuzzy of onvertaalde strings.

De installatiehandleiding is helaas nog wat meer werk. Het vereist veel
handmatig bewerken van XML-bestanden, maar ik denk dat ik ook hiervan
het grootste deel af kan krijgen voor de deadline. (bovendien kan de
handleiding later nog worden geupdate...)

Ik zou ook graag willen weten wie er nog actief aan het vertalen is met
debconf en overige PO-bestanden. Ik zie op [2] dat er nog aardig wat
pakketten met hoge popcon-score zijn waarvoor de gewone PO-vertalingen
nog niet klaar zijn. Ook aan de debconf-bestanden moet nog aardig wat
gebeuren. [3]

In een poging om deze pakketten voor de release van squeeze vertaald te
krijgen, wil ik dan ook voorstellen om te inventariseren wie er nog
actief is. Na drie dagen kunnen we dan de pakketten van de vertalers die
niet hebben gereageerd overnemen en van boven naar beneden de lijst
afwerken (de pakketten zijn gesorteerd op popconf-score)...

Het lijkt me ook niet erg bezwaarlijk om alvast met de bovenste
pakketten te beginnen met vertalen.

Ik wil verder nog een verzoek doen om de procedure zoals beschreven op
[4] goed te volgen. Op die manier kunnen we de schaarse tijd en de
kleine hoeveelheid werkkracht nog goed verdelen over de belangrijkste
pakketten.

Groeten,
Eric Spreen

[1] http://d-i.debian.org/l10n-stats/