Re: APT: vreemde vertaalde string

On Wednesday 16 July 2008, Thijs Kinkhorst wrote:
> W: Ophalen van
> ftp://ftp.rc.sara.nl/pub/sara-omsa/dists/dell/Release.gpg Kon
> 'ftp.rc.sara.nl' niet vinden is mislukt
>
> Ik vermoed dat dit komt omdat de foutmelding "Kon 'ftp.rc.sara.nl' niet
> vinden" in de Engelse tekst op het eind geplaatst wordt zodat wel klopt.

Algemeen probleem hier is dat strings, en met name in apt/aptitude,
grotendeels "out of context" vertaald worden. Zeker als deze variabelen
bevatten is het lang niet altijd duidelijk hoe de uiteindelijke string
eruit zal gaan zien of zelfs wat voor soort text in de variabele terecht
zal komen. Gezien het zeer grote aantal strings is het ondoenlijk voor
elke afzonderlijk dit in detail te controleren.

Resultaat is dit soort foutjes.

Het is goed dat er in ieder geval één gebruiker is die zijn systeem in nl
heeft en de fouten rapporteert :-)

> Wie kan dit herstellen?

In het algemeen: de laatste vertaler zoals vermeld in de PO file die je
kan vinden op de l10n status paginas voor nl [1,2].

Ik heb het op mijn ToDo lijst geplaatst om mee te nemen met mijn volgende
update.

BTW, zowel [1] als [2] bevatten enkele gedateerde vertalingen van jouw
hand. Enige kans op een update? ;-)

Thx,
FJP

[1] http://www.debian.org/international/l10n/po/nl (programma vertalingen)