Re: [RFR2] po-debconf://gnumeric (3 strings)

On Tue, Apr 11, 2006 at 05:48:28PM +0200, Frans Pop wrote:
> S.v.p. geen CCs op lijstmail.

> Van Dale:
> 2. met aandrang: een dringende bede, een dringend verzoek
> 3. sterk vragend, nodigend
>
> De eerste betekenis heeft inderdaad de connotatie van tijd. Bovenstaande
> twee echter niet.

Het is dan misschien mijn nl_BE, maar ik zou toch "met aandrang" :)
willen vragen om hier het woord "dringend" niet te gebruiken. Gewoon
voor de duidelijkheid; en het is nu niet dat er geen alternatieven
beschikbaar zijn die niet verkeerd begrepen kunnen zijn en voor iedereen
goed klinken.

Van Dale is niet gekend om het uitsluiten van expressies die maar in een
(al dan niet groot) deel van het taalgebied gekend zijn.

--
Fun will now commence
  -- Seven Of Nine, "Ashes to Ashes", stardate 53679.4