Re: [DICO] (DDTSS) user friendly

On Mon, Aug 28, 2006 at 10:59:17PM +0200, Martijn van Oosterhout wrote:

> Tja, niemand anders heeft gereageerd. Ik denk dat
> "gebruiksvriendelijk" net zo klinkt als "use friendly", m.a.w.
> helemaal niet. "friendly to use" -> "vriendelijk voor gebruik" zou ook
> kunnen. Maar in het algemeen zou ik gewoon voor
> "gebruikersvriendelijk" gaan.

Ik dacht dat 'gebruiksvriendelijk' wél een juiste nederlandstalige term
is, maar 'gebruikersvriendelijk' niet; analoog aan 'gebruiksgemak'.

Iemand een woordenboek bij de hand? ;-)

(op de trein zitten is fijn, maar een internetverbinding hier zou toch
wel handig zijn)

--
<Lo-lan-do> Home is where you have to wash the dishes.
  -- #debian-devel, Freenode, 2004-09-22