Re: [RFR]po://sylpheed-claws-gtk2/nl.po

On Tue, 18 Apr 2006 19:06:04 +0200
Kurt De Bree <kdebree@telenet.be> wrote:

> #: src/compose.c:7488
> msgid "Discard message"
> msgstr "Gooi bericht weg"
>
> Voorstel:
> /"Gooi bericht weg"/Verwijder bericht"/

Dit bericht krijg je als je een e-mail aan het schrijven was en je op
'sluiten' drukt. Er is dan dus, IMHO, nog niet echt een bericht om te
verwijderen. Je gooit gewoon het scherm dicht zonder iets met de inhoud
te doen; Je getypte tekst gaat verloren.

> #: src/editldap.c:447
> msgid "The port number that the server listens on. Port 389 is the
> default."
> msgstr "De poortnaam waaraan de server luisterd. Poort 389 is de
> standaardwaarde."
>
> Voorstel:
> /"De poortnaam waaraan de server luisterd./"Het poortnummer waar de
> server naar luistert./

Dit was wel een hele erge... Ik hoop dat ik deze geërfd heb van de
vorige vertaler:)

> Voorstel: (zie hogerop)
> /automatisch adres-afmaken."/het automatisch aanvullen van het
> adres."/

"het automatisch aanvullen van adressen"

> [...]
> enkel te kijken of de zoekterm overeenkomt met het 'begin' van een
> naam in de database of dat de naam de zoekterm ergens 'bevat'. Vink
> deze optie aan om een 'bevat'-zoekterm te gebruiken; het zoeken
> duurt dan in het algemeen wel langer. Voor snelheidsredenen gebruikt
> adres-afmaken altijd een 'begint-met'-zoekterm voor zoeken in andere
> adresdatabases."
>
> Voorstel:
> 1ste zin: "Namen en adressen zoeken kan uitgevoerd worden met de
> zoekterm 'begint-met' of 'bevat'.
> /gebruikt adres-afmaken/gebruikt adres-aanvulling/ ?

Ik vond het Engelse stukje een beetje vaag en heb er dus iets meer
woorden aan vuil gemaakt. De eerste regels is nu

"Namen en adressen zoeken kan uitgevoerd worden door óf te kijken of de
zoekterm overeenkomt met het 'begin' van een naam óf dat de naam de
zoekterm ergens 'bevat'.

Je bedoelt "Signer";)

Bedankt,

Tim