Re: [RFR] po-debconf://mrtg (5 strings)

On Sun, Jan 16, 2005 at 10:34:24PM +0100, Luk Claes wrote:
> #. Type: boolean
> #: ../mrtg.templates:4
> msgstr "Traditioneel draait MRTG als root, maar dit kan een potentieel
> veiligheidsrisico inhouden. Als u kiest om MRTG te laten draaien als een
> eigen gebruiker, dan zal in plaats daarvan een gebruiker 'mrtg' gebruikt
> worden. Als u bestaande programma's heeft die ????n van de
> uitvoerbestanden van MRTG leest, dan moet u deze misschien bijwerken."

s/leest/lezen/

> #. Type: boolean
> #: ../mrtg.templates:13
> msgstr "Als uw MRTG-configuratiebestand leesbaar is door andere gebruikers
> dan de gebruiker waaronder MRTG draait (typisch ofwel 'mrtg' ofwel
> 'root'), dan kan dat een veiligheidsrisico inhouden omdat dit bestand
> namen van SNMP-gemeenschappen bevat."

"typisch ofwel 'mrtg' ofwel 'root'" -->  "meestal 'mrtg' of 'root'"
of 'meestal' zelfs weglaten, zoveel voegt het m.i. niet toe.

(En nog twee kleinere opmerkingen, in het eerste stukje tekst wordt mrtg
/als/ een gebruiker gedraaid, en in het tweede stukje /onder/. Daarnaast
wordt ook nog 'kan [..] potentieel' gebruikt, en dat komt op mij wat
dubbelop over.)

Jasper Spaans                                       http://jsp.vs19.net/
 22:38:35 up 10196 days, 14:25, 0 users, load average: 6.19 6.28 6.39