Re: RFR D-I Manual: Vertaling van mta.xml

On Thu, Apr 08, 2004 at 12:10:03AM +0200, Frans Pop wrote:
[...]
> [...]
> of the installation process. The standard mail transport agent in
> Debian is <command>exim4</command>, which is relatively small,
> flexible, and easy to learn.//-->
> E-mail is vandaag de dag een belangrijk onderdeel van het leven van veel
> mensen. Het is daarom niet verwonderlijk dat Debian u uw mailsysteem laat
> configureren als een integraal onderdeel van het installatie proces. De
> standaard 'agent' voor het transport van e-mail (MTA) is
> <command>exim4</command>. Dit is relatief klein, flexibel en makkelijk aan

Hmm, ik vind precies die laatste zinnen niet zo goed lopen.

Wat denk je van

"De standaard agent voor het transport van email (mail transport agent,
MTA) in Debian is <command>exim4</command>, dewelke relatief klein en
flexibel is, en daarnaast ook makkelijk aan te leren."

?

[...]
> [...]
> between local users. Even if you don't plan to send any messages, this
> option is highly recommended, because some system utilities may send
> you various alerts from time to time (e.g. beloved <quote>Disk quota
> exceeded</quote>). This option is also convenient for new users,
> because it doesn't ask any further questions.//-->
> Uw systeem is niet aangesloten op een netwerk en e-mail wordt alleen verzonden
> of ontvangen tussen locale gebruikers. Deze optie wordt sterk aangeraden, zelfs
> als u van plan bent op helemaal geen berichten te versturen. Reden is dat

s/op/om/

> systeemhulpprogramma's van tijd tot tijd diverse meldingen aan u kunnen zenden
> (zoals het geliefde <quote>Schijfruimte-quota overschreden</quote>). Deze optie

Dat ding doet het alleen in het Engels (hier althans toch). Misschien zo
houden?

--
         EARTH
     smog  |   bricks