Re: [DICO] daemon

On Mon, Oct 06, 2003 at 10:26:22AM +0200, Tim Dijkstra wrote:

> [...]

"Leuk" is aardig voor een keertje, maar als het elke keer terug komt gaat
het vervelen. Mijn stelling is dat software niet grappig moet proberen
te zijn.

Een aardige vertaling kan echter wel de algemene indruk op een positieve
manier beïnvloeden. Ik denk dat demon wel in die categorie valt. Bovendien
is het denk ik gewoon een correcte vertaling.

De Duitse lijst op wiki.debian.net noemde overigens "Hintergrundprozeß"
- achtergrondproces - als alternatief. Ook wel een goede.

Dus mijn stelling: vrije keuze uit "demon" en "achtergrondproces",
maar uiteraard wel consequent zijn.

Ciao.                                                             Vincent.