debconf-oversættelser

Hej,

Nu hvor ddtp-systemet har været nede siden november, er jeg begyndt at
oversætte debconf-skabeloner direkte ud fra kildepakkerne og ved at
sende en wishlist-fejlrapport mod pakken med oversættelsen.
Jeg begrænser mig til dem, der er nemmest, nemlig dem, der er gået over
til po-filer fra listen på denne side:
http://www.debian.org/international/l10n/po-debconf/da

Det viste sig efterhånden at Morten Brix allerede har været på spil i
flere af dem (herligt!) med nyoversættelser. Jeg går ud fra, at
ovenstående liste kun kender til de oversættelser, der er udgivet i en
pakke i Debianarkivet. Desuden opdateres listen sjældent (sidst 14.
januar).  Så jeg tænkte at vi hellere måtte til at fortælle hinanden,
hvilke filer vi har oversat. Indtil videre har jeg opdateret følgende
debconf-po:
	dictionaries-common, pcmcia-cs, xfree86

Jeg har lavet følgende debconf-nyoversættelser i løbet af den sidste uge
(og indsendt fejlrapporter til):
        apache, apmd, cupsys, discover, dvi2ps, lilo, fontconfig, glibc,
        hotplug, jpilot, pilot-link, preview-latex, quota, samba,
        spamassassin, tetex-base, tetex-bin (Jeg kigger derudover snart
        på fetchmail)

Jeg har netop opdaget (ved at slå Mortens fejlrapporter op) at vi har
lavet dobbeltarbejde med glibc-debconf'en. Derudover har Morten følgende
liggende i fejlrapporter til pakker, der er opført på ovenstående
oversigt som uoversatte:
        abook, adduser, apt-build, bsdmainutils, bonsai, console-common,
        dbengine, gnome-panel, ifhp, ircd, locales, mped,
        popularity-contest, shadow

Er der nogen, der har noget at tilføje til listen over oversatte
debconf-po'er?

Oversættere med blod på tanden er naturligvis velkomne til at tage fat i
flere fra listen. Det gøres således:

      * Skriv her til listen, hvilken oversættelse du går i gang med, så
        vi ikke laver dobbeltarbejde.
      * 'apt-get source <pakkenavn>' (eller 'apt-get -t unstable
        <pakkenavn>')
      * gå til biblioteket <pakkenavn>-<version>/debian/po
      * tjek at da.po ikke findes og 'cp templates.pot da.po' (med
        mindre du vil opdatere/rette den eksisterende)
      * 'kbabel da.po' (eller hvordan du nu plejer at oversætte
        .po-filer)
      * 'reportbug' - for at indsende en fejlrapport.
              * Benyt prioritet 8 - wishlist
              * Tags: 1 - i10n, 2 - patch
              * Husk at vedhæfte da.po

Claus