Re: [LCFC] wml://CD/live/index.wml

Jordi Mallach (2013-04-23 12:37:43 +0200) wrote:

> Ivan, mira els comentaris de:
> http://www.fileformat.info/info/unicode/char/140/index.htm
>
> Hi ha prou de rebombori darrerament sobre el tema ela geminada. Ja
> saps que jo era un "believer" del caràcter ŀ/Ŀ, però després de moltes
> discussions amb Joan Montané, he acabat convençut de que:
>
> - la forma ŀl no és òptima
> - el que proposen alguns de fer un caràcter sencer, "l·l" en un sol
>   símbol, és una autèntica aberració
> - la forma correcta és i ha de seguir sent "l·l", en tres caràcters, i que
>   el problema és purament tipogràfic, i que amb lligadures com toca, la
> [...]

«deprecated» és erroni, i estic d’acord amb l’autor en que actualment
l’ús d’aquests caràcters és la forma més fàcil d’obtenir una
visualització correcta en la majoria dels casos sense requeriments
addicionals sobre el programari actual, i que es mantindrà ja que
Unicode no té cap intenció de retirar‐los.

Tanmateix, si acordem migrar a «l·l» no tinc problema en actualitzar les
traduccions.  Una llàstima però, ja havia agafat apreci a aquests
caràcters (i ara més que el Flyspell de l’Emacs no em parteix les
paraules). ;)

[1]: http://www.b-j.cat/teclats/#4.3

Salut,

--