Re: Urgent -- Release announcement for Etch

Ho tinc acabat! Estava a la universitat i no tenia accés a IRC... :(

2007/4/8, Leopold Palomo Avellaneda <lepalom@wol.es>:
A Diumenge 08 Abril 2007 13:03, Javier Fernández-Sanguino Peña va escriure:

> You should have pointed to the WML file
> (http://people.debian.org/~tolimar/release.wml ), as that is the one that
> actually *gets* into the website. Translating the TXT file means that
> translators will have to reformat it afterwards (to include it in their
> XXXX/News/2007/ directory at the website)

Començo a traduir-ho. Estic al IRC.

Leo

Linux User 152692
PGP: 0xF944807E
Catalonia

Debian GNU/Linux 4.0 publicat

El Projecte Debian es complau d'anunciar la publicació oficial de Debian GNU/Linux versió 4.0, amb nom clau "etch", després de 21 mesos de constant desenvolupament. Debian GNU/Linux és un sistema operatiu lliure que suporta un total d'onze arquitectures de processadors i inclou els entorns d'escriptori KDE, GNOME i Xfce. També incorpora programari criptogràfic i compatibilitat amb FHS v2.3 i el programari desenvolupat per a la versió 3.1 de LSB.

Amb el nou procés d'instal·lació completament integrat, Debian GNU/Linux 4.0 compta amb suport per a particions encriptades de sèrie. Aquesta publicació introdueix un entorn gràfic d'instal·lació desenvolupat de nou que suporta scripts amb caracters compostos i idiomes complexos; el sistema d'instal·lació per a Debian GNU/Linux s'ha traduït a 58 idiomes.

També a partir de Debian GNU/Linux 4.0, el sistema de gestió de paquets s'ha millorat pel que fa a seguretat i eficiència. L'APT segur permet la verificació de la integritat dels paquets descarregats des de les rèpliques. Els índexs de paquets actualitzats no es descarregaran per complet, sinó que s'actualitzen amb fitxers més petits que contenen només les diferències respecte les versions anteriors.

Debian GNU/Linux funciona en ordinadors que van des d'agendes electròniques i ordinadors portàtils fins a supercomputadors, i en gairebé tot el que hi ha entremig. En total, es dóna suport a onze arquitectures: Sun SPARC (sparc), HP Alpha (alpha), Motorola/IBM PowerPC (powerpc), Intel IA-32 (i386) i IA-64 (ia64), HP PA-RISC (hppa), MIPS (mips, mipsel), ARM (arm), IBM S/390 (s390) i -- recentment introduït amb Debian GNU/Linux 4.0 -- AMD64 i Intel EM64T (amd64).

Debian GNU/Linux es pot instal·lar des de diveros medis d'instal·lació, com DVDs, CDs, memòries USB i disquets, o a través de la xarxa. GNOME és l'entorn d'escriptori per defecte i es troba al primer CD. L'Entorn d'Escriptori K (KDE) i l'escriptori Xfce es poden instal·lar amb dues imatges de CD alternatives. Amb Debian GNU/Linux 4.0 també s'ofereix per primera vegada CDs i DVDs multiarquitectura, que permeten instal·lar el sistema en diferents arquitectures emprant un únic disc.

Debian GNU/Linux es pot descarregar ara mateix a través de bittorrent (la manera recomanada), jigdo o HTTP; llegiu <http://www.debian.org/CD/> per a més informació. Aviat també estarà disponible en DVD i CD-ROM per part de nombrosos venedors, vegeu <http://www.debian.org/CD/vendors/>.

Aquesta publicació inclou un bon nombre de paquets de programari actualitzats, com l'Entorn d'Escriptori K 3.5 (KDE), una versió actualitzada de l'entorn d'escriptori GNOME 2.14, l'entorn d'escriptori Xfce 4.4, l'escriptori GNUstep 5.2, X.Org 7.1, OpenOffice.org 2.0.4a, GIMP 2.2.13, Iceweasel (una versió sense marca del Mozilla Firefox 2.0.3), Icedove (una versió sense marca del Mozilla Thunderbird 1.5), Iceape (una versió sense marca del Mozilla Seamonkey 1.0.8), PostgreSQL 8.1.8, MySQL 5.0.32, la Col·lecció de Compiladors GNU 4.1.1, la versió del kernel de Linux 2.6.18, Apache 2.2.3, Samba 3.0.24, Python 2.4.4 i 2.5, Perl 5.8.8, PHP 4.4.4 i 5.2.0, Asterisk 1.2.13, i més de 18.000 altres paquets de programari llestos per a ser usats.

Les actualitzacions a Debian GNU/Linux 4.0 des de la publicació anterior, Debian GNU/Linux 3.1 amb nom clau "sarge", són dutes a terme automàticament pel sistema de gestió de paquets aptitude per a la majoria de configuracions, i fins a cert grau també per l'eina de gestió de paquets apt-get. Com sempre, els sistemes Debian GNU/Linux poden actualitzar-se de forma raonablement simple, a l'acte, sense necessitats especials d'aturada del sistema, però és molt recomanable llegir les notes de publicació i cercar-hi possibles incidents. Per a obtenir instruccions detallades sobre com intal·lar i actualitzar Debian GNU/Linux, si us plau llegiu les notes de publicació <http://www.debian.org/releases/etch/releasenotes>. Si us plau, tingueu en compte que les notes de publicació seran millorades i traduïdes a la resta d'idiomes en les properes setmanes.

Quant a Debian

Debian GNU/Linux és un sistema operatiu lliure, desenvolupat per més d'un miler de voluntaris al voltant de tot el món que col·laboren mitjançant Internet. La dedicació de Debian al Programari Lliure, la seva naturalesa no comercial i el seu model de desenvolupament obert la fan única entre les distribucions GNU/Linux.

Els punts forts del projecte Debian són la seva base de voluntaris, la seva dedicació al Contracte Social de Debian i el seu compromís per oferir-nos el millor sistema operatiu possible. Debian 3.1 és un altre pas important en aquesta direcció.

Informació de contacte

Per a més informació, si us plau visiteu les pàgines web de Debian en http://www.debian.org/ o envieu un correu a <press@debian.org>.