Re: Petits dubtes

-- Jaume Soler i Mir <jsoler@hacktivisme.org> wrote:
> Hola molt bones a tots.
> Sols escrivia aquest missatge perqu&#232; ja fa uns anyets que estic posat en

> GNU/Linux Debian i m'agradaria formar part d'una grup de desarroladors.
> Tinc uns coneixaments baixos/mitjans de C i m'agradaria posar-lo a la
> pr&#224;ctica, per on em recomanarieu comen&#231;ar? Vull dir que si hi ha
algun
> projecte en el qual jo pugui formar part amb els coneixaments que tinc
> ara mateix.
>
> Vinga, moltes gr&#224;cies i seguiu endevant!!!

Hola Jaume,

Hi ha moltissimes maneres de contribuir a Debian.  Aquesta llista &#233;s per
traduir els missatges de Debian al Catal&#224;.  Aqui pots llegir m&#233;s
sobre
com participar:

http://ca.debian.net/intro

Si el que vols es desenvolupar codi per Debian, el tema &#233;s m&#233;s
complexe.
B&#224;sicament, Debian accumula programari de moltes fonts i el que anomenen
mantenidors (maintainers) empaqueten el programari en una manera que
indica les dependencies entre paquets.  Aixi quan els usuaris intenten
instal.lar un programa de cop, els programes d'instal.lacio saben les
llibreries o altre dependencies necessaries.

Aleshores, per contribuir com a desenvolupador de programari, tens
opcions:

1. Contribuir als programes que t'agradin i que son paquets debian
2. Fer-te mantenidor: Informacio:
          http://www.debian.org/devel/
   i empaquetar un altre programa. Aqui l'ultima llista de paquets
   "orfes" que falten mantenidors:
http://lists.debian.org/debian-devel-announce/2004/debian-devel-announce-200404/msg00016.html
3. Pasar temps llegint la llista debian-devel i aprendre ajudar amb
   les eines internes de Debian (dificil)

espero que ajudi,
Matt

=====