VMWare X-Server: Lizenz?

Hi!

On Sat, Jun 09, 2001 at 12:25:00PM +0200, Eduard Bloch wrote:
> #include <hallo.h>
> Klaus Knopper wrote on Sat Jun 09, 2001 um 11:58:13AM:
>
> Wie gewünscht, die Infos zu VMWare:

> Source: http://www.vmware.com/software/patch-vmware.txt
> Binary: http://www.vmware.com/software/vmware_drv.o
> PCI-ID: 15ad:0710 und ffff:0710 , laut lspci bzw. /usr/share/misc/pci.ids

Prima, eigentlich alle Angaben die ich brauche. Aber:

> Lizenz:
> NOTE: THIS SOFTWARE IS PROVIDED "AS
>   IS", WITHOUT WARRANTY OF ANY KIND, EXPRESS OR IMPLIED, INCLUDING BUT
>   NOT LIMITED TO THE WARRANTIES OF MERCHANTABILITY, FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE AND NONINFRINGEMENT. IN NO EVENT SHALL VMWARE,
>   INC. OR THE XFREE86 PROJECT BE LIABLE FOR ANY CLAIM, DAMAGES OR
>   OTHER LIABILITY, WHETHER IN AN ACTION OF CONTRACT, TORT OR
>   OTHERWISE, ARISING FROM, OUT OF OR IN CONNECTION WITH THE SOFTWARE OR THE USE OR OTHER DEALINGS IN THE SOFTWARE.

Das ist keine Lizenz, sondern ein Disclaimer. Die Lizenz steht hier:
http://www.vmware.com/legal.html

Und dort ist leider der Absatz:
The contents of this site are subject to protection under U.S. and
foreign copyright laws. You may not copy or distribute any portion of
this site without our prior written permission, except as necessary to
view this site.

Da bei dem XFree4-Treiber nicht explizit anderes dabei steht, gehe
ich davon aus, dass wir eine written permission von vmware brauchen, um
den Treiber auf der CD verteilen zu dürfen. Oder finde ich jetzt nur
nicht die BSD-like Lizenz, von der Du gesprochen hattest?

Könntest Du da mal nachhaken?

---
Klaus Knopper                  LinuxTag 2001 - Europes largest Linux Expo