Merchandise (financiering, verspreiding, etc)

Hoi allen,

Het is mij al een paar keer opgevallen dat de merchandise die aangeboden
kan worden op evenementen afhankelijk is van de vulling van iemands
portemonnee. Die persoon besteld een aantal shirts/stickers/etc en
probeert die vervolgens zelf weer door te verkopen. Uiteraard is dit
geheel zonder winstoogmerk, maar het brengt wel het risico mee dat men
verlies draait op onverkochte zaken. Persoonlijk vind ik dat zonde.

Ik zou bij deze graag een brainstorm hierover willen starten:
- is er uberhaubt behoefte aan om dit op een andere manier te regelen en
  zo ja, hoe?
- is er van andere communities bekend of en hoe zij dit regelen?
- voor wie al eens merchandise verkocht heeft, wat zijn jouw ervaringen?

Bij het bestuur van de NLLGG heb ik al eens een balletje opgegooid hier
over en daar staat men open voor ideeen waar de NLLGG aan kan bijdragen.

Dat ik op deze lijst er over begin is omdat Debian mijn persoonlijke
favoriet is, maar het zou natuurlijk mooi zijn als er uiteindelijk iets
groeit dat elke community kan gebruiken.

Barst maar los :)

Groet, Rutger