Re: ZA 26 & ZO 27 October T-DOSE

On Fri, 21 Jun 2013, Geert Stappers wrote:

Zaterdag 26 en zondag 27 oktober 2013 is T-DOSE
en Debian heeft er een stand.
[..]

Hoi allemaal,

M'n broer en ik hopen op de zaterdag weer van de partij te zijn. We nemen in ieder geval een stapeltje DVD's mee om uit te delen. Demo-hardware is nog niet zeker.

Ik kan weer flyers printen als daar niet meer genoeg van zijn; ervaring leert dat we er aan 100 ruim voldoende hebben. Joost: heb je er nog zoveel over van vorig jaar?

Voor mensen die T-DOSE niet kennen: het is een bescheiden kleinschalig event, en zeker geen "beurs" zoals het bedrijfsleven ze kent. Op http://www.opensourcepartners.nl/~costar/tdose2012/ heb ik twee aanzichten gezet van de "beursvloer"; daarop zie je dus zo'n 80% van de "stands" (=tafels) en 50% van de bezoekers van die dag, de rest is buiten (lunchpauze).

Via onze CD/DVD-verkoop op dddi.nl krijgen wij af en toe donaties binnen, waarvan standaard de helft wordt geoormerkt voor promotie van Debian in Nederland. In die donatiepot zit een paar honderd euro (en omdat bijna iedereen ADSL heeft, komt daar tegenwoordig nauwelijks meer iets bij). Kosten voor beursmaterialen/bemensing kunnen daaruit betaald worden, voor zover er geen directe sponsor voor is [1]. Standpersoneel kan reiskosten bij mij declareren. Op T-DOSE staan donatiebussen waarvan de opbrengst weer wordt bijgeboekt, en dat blijkt elkaar aardig in evenwicht te houden.

[1] Flyers print ik tegen kostprijs voor ~13 euro per 100 stuks. Dus ook zonder sponsors is dat geen probleem. Ik kan sponsors overigens voorzien van bankgegevens, en schriftelijke bevestiging als ze dat nodig hebben voor hun administratie.

Verkoop-artikelen zoals t-shirts zijn in het verleden altijd via de particuliere portemonnee (van Joost) gegaan. Voordeel daarvan is dat er aan het einde van de beurs altijd 1 persoon is die er financieel belang bij heeft dat alle onverkochte t-shirts weer netjes worden meegenomen en bewaard.

Mocht je andere ideeen hebben, dan hoor ik het graag. Op mijn verlanglijstje staat een roll-up banner, die je tegenwoordig al voor een paar tientjes kunt krijgen. Maar ik ben niet grafisch creatief genoeg om daar een goed eye-catching ontwerp voor te maken, laat staan om dat succesvol professioneel te laten printen. Vrijwilligers?

Groeten,

Anne Bezemer