Date: Mon, 13 Jun 2005 09:52:49 +0200 (CEST)
From: Henk Penning <henkp@cs.uu.nl>
To: Henk P.Penning <penning@cs.ruu.nl>, Henk P.Penning <penning@cs.uu.nl>
Subject: Utrecht Keysigning Party, dinsdag 28 juni

Hi,

Je ontvangt dit bericht omdat we je willen uitnodigen voor de

  Utrecht PGP Keysigning Party 2005

Je emailadres hoort bij een key die op de publieke keyservers staat.
Als je niet geïnteresseerd bent in versleuteling en digitaal ondertekenen
van computerdata, dan verontschuldigen we ons voor het sturen van deze mail.
Je kunt hem verder ongelezen verwijderen ; we vallen je niet verder lastig.

OK, je bent geïnteresseerd in PGP ; we hopen dat je zin en tijd hebt
om deel te nemen aan de

  Utrecht PGP Keysigning Party 2005

  tijd   : dinsdag 28 juni, 1600 uur
  plaats : Uithof Utrecht, locatie wordt later bekend gemaakt

Wat is een PGP Keysigning Party ??

Een PGP Keysigning Party is een bijeenkomst waarbij mensen op een
veilige manier "PGP key fingerprints" uitwisselen. Daarnaast zijn
ze vaak ook best gezellig. Het uitwisselen van key fingerprints
maakt het mogelijk het "web of trust" te versterken. En als dat
gebeurt is, kunnen jij en ook anderen veiliger met anderen over
het internet communiceren. Ik kan me voorstellen dat je nu denkt:
"Waar /gaat/ dit over!?" Lees dan het document http://mdcc.cx/gnupg/.

Wat neem je mee naar de party ?

- voldoende papieren briefjes met je key fingerprint: voor iedere
  deelnemer één. Bijvoorbeeld:

    pub 1024D/FC243F3C 2004-09-27 Henk P. Penning <penning@cs.uu.nl>
    key fingerprint = 17C4 22A4 F9CF 1476 2436  FE40 8B96 2943 FC24 3F3C
    uid ..... [ alle uids die je gesigned wilt hebben ]

- iets waarmee je anderen van je identiteit kunt overtuigen ; een
  identiteitsbewijs zoals bijvoorbeeld een paspoort of rijbewijs.

Wat doe je op de party ?

Op de party wissel je fingerprints uit met de andere deelnemers.
Je inspecteert het identiteitsbewijs van de ander ; je controleert
dat de foto klopt en dat de naam overeenkomt met de naam op het
PGP key papiertje dat je van de ander krijgt.

After the party ...

Na afloop kun je thuis de fingerprints die je van anderen hebt gekregen
checken, en keys gaan signen. Ook hierover staan meer details op
http://mdcc.cx/gnupg/.

Als je deel wilt nemen, stuur dan een antwoord op deze mail.
We vertellen je dan, nadat we weten hoeveel mensen we kunnen
verwachten, details over precieze locatie en procedure.

Als je niet reageert zul je hier niks meer over horen.

We hopen van je te horen!

Groeten,

Thijs Kinkhorst <thijs@kinkhorst.com>
Henk Penning <penning@cs.uu.nl>