[debian.nl] medewerking gevraagd

beste Dédain developers van Nederland,

Van Ray Dassen kreeg ik de tip om naar deze mailinglist een mail te sturen.
Dat werkt beter dan binnen de Debian websites
Nederlands Klinkende Namen af te stropen en op goed geluk een mail te
sturen... :)

Ik ben een onderzoekster (AIO) aan de universiteit van Nijmegen. Misschien
hebben jullie me wel eens op OSS congressen/seminars zien rondlopen, een
persoon met totaal geen benul van programmeren en van pc's. Toch ben ik heel
erg geïnteresseerd in jullie werk. Niet de technische kanten ervan, maar
vooral de manier waarop er via de mailinglisten gecommuniceerd wordt. Mijn
onderzoek gaat over communicatie op afstand bijvoorbeeld in virtuele teams.
Ik ben zelf lid van een virtueel onderzoeksteam (gefinancierd door de EU) en
mijn conclusie is: het werkt voor geen meter! (dat samenwerken op afstand).
Bij Debian (of Linux in zijn algemeenheid) lijkt dit wel te werken. Ik zou
heel graag meer te weten komen over de manier van samenwerken, communiceren,
coördineren en het opbouwen van vertrouwen binnen zo'n team van developers.
(of welke teams er wel dan niet zijn).
Ik weet niet of jullie wel eens bijeenkomsten hebben waar ik iedereen eens
aan de tand zou mogen voelen, of dat ik individueel met een ieder die mee
zou willen werken een interview afspraak zou mogen maken....
Ook wil ik graag eens polsen of jullie je medewerking zouden verlenen aan
het invullen van een vragenlijst....

Graag reacties naar het volgende e-mail adres:
gaby.rasters@planet.nl

Met vriendelijke groet,

Gaby Rasters
Nijmegen School of Management