Re: SV: Re: Fronter og Mozilla igjen

Friday 3 12 2004, 08:53, Lars Åge Kamfjord wrote:
(In English please:)
> Fronter(.com) supports mozilla, it is the backport of mozilla for debian
> stable  that is the problem. Mozilla 1.5 (or any other version) any other
> distro works like a breeze, but just as you set up 1.5 on woody, it starts
> crashing whenever the mozillaeditor is used.

As far as I have understood this, it happends as a result of mozilla being
constructed (ie not "buildt") for usage with newer version libs than are
accessible (as in available) in woody. A short while ago, I read in a forum
on the web (sorry, can't recall where or by whom) that this is a typical
problem assosiated with "backports", and further that the problem it self is
caused by lacking support for spesific prosedures/calls in older libs (ie in
this context; those who comes with woody) and that one must expect this sort
of things when using packages from (among others) backports.org.
One example given in this forum was diffrences from perl 5.6 (woody) and 5.8
(sarge) that is small enough to allow an application to run, allbeit not
"stable". Spesific consequenses mentioned as what one must be prepared to
face; random crashes and possible memory-leaks.

Are here anyone who might want to enlighten us ignorants to whether it is
possible to fix this lacking support in older libs without breaking the rest
of the system. (I know this at the present not is a spesificly rational thing
to do, given the upcomming release of sarge. The question however will still
be relevant; this issue will be reenegized once sarge is past its 6th month
since release, only then the "problem" will be called sarge.)

Gjermund Skogstad

(And in respect of those who might not want to use English:)
fredag 12. mars 2004, 08:53, skrev Lars Åge Kamfjord:
> Fronter støtter mozilla, det er backporten av mozilla til debian stable som
> er problemet. Mozilla 1.5(eller en annen versjon) på en hvilken som helst
> annen distro fungerer fint, men så fort 1.5 settes på woody, så kræsjer det
> ved bruker av mozillaeditoren.

Dette er et teknisk orientert spørsmål, så jeg retter det til begge listene.
Dersom det er mulig så er det fordel om svar er på engelsk :)

Ettersom jeg har forstått kommer dette av at mozilla 1.5 er konstruert (altså
ikke bygget) for nyere biblioteker enn woody bruker. Leste i ett eller annet
forum (sorry, husker ikke hvor) at dette er typiske problemer for
"backports", at problemet er manglende/dårlig støtte for spesifikke
prosedyrer/metoder i eldre biblioteker (mao de som er "ryggraden" i woody) og
at en må påregne slike ting ved bruk av pakker fra f.eks backports.org.
Et eksempel gitt i nevnte forum var forskjeller mellom perl 5.6 (woody) og 5.8
(sarge) som er tilstrekkelig begrenset til å tillate en applikasjon å kjøre
men ikke "stable".

Spesifikke konsekvenser ved slike backports som ble nevnt var ustabilitet og
mulige minnelekarsjer.

Er det noen i forsamlingen som kan si om dette er reparerbart uten å bytte
mange/alle biliotekene i woody?
(jeg vet at dette ikke er hensiktsmessig mht at sarge er på trappene, men på
en annen side kommer problemstillingen tilbake  ~6 måneder etter at sarge er
sluppet, bare da heter "problembarnet" sarge.)

Gjermund Skogstad