Problem lisp package

i have a problem with some common lisp package :
i try to install cl-ppcre and i have this :

$> sudo apt-get -u install cl-ppcre
Reading Package Lists... Done
Building Dependency Tree... Done
The following NEW packages will be installed:
  cl-ppcre
0 packages upgraded, 1 newly installed, 0 to remove and 30  not upgraded.
Need to get 0B/81.6kB of archives. After unpacking 496kB will be used.
Reading package fields... Done
Reading package status.. Done
Retrieving bug reports... Done
Reading changelogs... Done
Sélection du paquet cl-ppcre précédemment désélectionné.
(Lecture de la base de données... 172673 fichiers et répertoires déjà installés.)
Dépaquetage de cl-ppcre (à partir de .../cl-ppcre_0.5.4b-1_all.deb) ...
Paramétrage de cl-ppcre (0.5.4b-1) ...
Recompiling package cl-ppcre for implementation cmucl-normal

error: eof on read: Illegal seek
eof on read: Illegal seek
Recompiling package cl-ppcre for implementation sbcl

error: eof on read: Illegal seek
eof on read: Illegal seek
register-common-lisp-source: Package cl-ppcre installed

and i can use cl-ppcre cmucl and sbcl

any idea ?

--
(concatenate 'string "lam" (reverse "gro.ylimafxut@"))

Depuis ce sombre dimanche, j'vomis chaque soir sur les quais, tranquille,
tous mes regrets" (Les Hurlements d'Leo)