Re: APT ile Başım Dertte..

Alper KANAT wrote:

Selamlar,

Bugünlerde APT ile başım dertte.... Gezegen'de evince adlı programı görünce (ve ekran görüntülerini de beğenince) kurmak istedim ama paket unstable'da olduğundan ve başka bağımlılıkları olduğundan kuramadı bir türlü...

apt-get -t unstable install paket_adi

DC Gui kullanıyorum ama son 1 haftadır sapıttı. Ilk kez açtığımda sorun yok, kapatıp açtığım anda splash resmi olarak küçük küçük hayalet logolarından ulaşan birşey çıkıyor ve minnacık da bir pencere.... Olayı bir türlü çözemedim; apt-get remove --purge dcgui-qt dclib0 yapıp tekrar kurmama rağmen de düzelmedi. Şimdi dclib0 için kurulamıyor gibi mesajlar veriyor..??

tam olarak verdiği msg ne?

Gaim'in 1.1.3 sürümünü kurmak istiyorum ama o da unstable'da olduğundan ve bağımlılıkları da farklı sürümler olduğu için güncelleyemiyorum. :(

apt-get install gaim/unstable

Peki böyle durumlarda ne yapmalıyım o paketleri kurabilmek için ? Elimi kolumu bağlayıp testing'e girmesini mi bekleyeceğim, kaynak koddan mı kuracağım ? Bu konuda biraz beni bilgilendirirseniz çok sevinirim. Teşekkürler..

Şimdi iki seçeneğin var ya melez bir dağıtım oluşturursun, ya da toptan unstable yaparsın.

bu tip sorunlarını çözmen için apt-howto yu okuman yeterli