sistemi yedeklemek?

Merhaba,
Debian testing/unstable kullanıyorum. Sistemin orjinal hali knoppix'ten
hazırlanmış LiveOIO adlı dağıtım. Bu dağıtım hardiste kurulu halde.
Ancak güncellemeler ve ek programlar yükleyerek oldukça farklı bir hale
geldi. Bir şekilde sistemin yedeğini almak veya live sistem haline
getirmek istiyorum. Eğer bir problemim olursa sistemi kurtarmak,
kurtulamazsa yeniden kurmak ve son haline getirmek oldukça zor benim
için. Kolay uygulayabileceğim backup, ghost benzeri image veya daha
iyisi LiveCD haline getirmek için neler önerirsiniz?
Teşekkür ederim.

--
Op. Dr. Zeki Çatav
http://kalpdamar.hekimi.com