Re: Problem med att få igång nätvverket

(Kom på att jag kan ställa in använda våra svenska åäö från Manjaro live skivan)

Den 15 januari 2015 16:12 skrev  <jan@lillahusetiskogen.se>:
> När du funderade på att köpa en ny laptop rekommenerade jag dig att
> köpa en riktig laptop, inget dyng från någon köplada.
>
> Kolla här:
> http://www.kvalitetsdatorer.se/se/grp/ibm.php
>
> Sortimentet varierar från dag till dag eftersom de handlar med
> begagnade uppfräschade datorer. Jag har nu tre ThinkPad från Nadex och
> är mycket nöjd. En anledning till att jag väljer just ThinkPad är att
> de som nya är såpass dyra att risken att de har varit i en skola är
> ganska liten.

Jo, iss så har jag ångrat att jag köpte den här Toshiba datorn, sen
första dagen. Dumt nog gick jag inte tillbaka med den, och få pengarna
tillbaka. Nu är det för sent.

Skulle jag skaffa en ny laptop idag, så skulle det säkert bli
därifrån. Men nu är jag mer sugen på en desktop. För jag använder min
laptop, enbart som en stationär dator. Så egentligen har jag ingen
speciell användning av just en laptop.

När det gäller skillnaden så har Matthew Moore en video på YouTube om
det. Där han snackar sig varm över hur mycket bättre en riktig
företags laptop är:  https://www.youtube.com/watch?v=JJnPxN4qC5Q

Men jag ska iaf fundera på dit tips.

--
/Rolf