problem med ftp

Hej!

Jag har ett mycket märkligt problem med min ftp-server.

Det går alldeles utmärkt att accessa den via det lokala nätet men inte
via internet.
Min bror har inga problem att accessa den via internet.
Jag har inga problem att accessa andra ftp-servrar via internet.

Någon som har någon aning om vad det kan bero på?

Vill någon testa finns den på parvus.duckdns.org. Användare gast99 och
password sammandrag99.

Alla tips, förklaringar och/eller förslag mottages tacksamt.