Diskkvotering

Hej!

Jag har kommit fram till att jag behöver kunna sätta diskkvoter (EN; quotas) i debian. Jag har följt diverse guider som finns att tillgå på Debianadmin.com men ingen av dem fungerar.
Jag har installerat quota och quotatool.

Då jag kör kommandot:

#quotacheck –av

får jag följande svar:

quotacheck: Cannot guess format from filename on /dev/sdb1. Please specify format on commandline.
quotacheck: Cannot find filesystem to check or filesystem not mounted with quota option.

Jag har provat att montera disken på diverse olika sätt i /etc/fstab. Jag har nämligen valt att montera en disk vid namn /dev/sdb1 i /home

Tack på förhand!
Med Vänlig Hälsning!