Re: Ta bort en katalog (ny fråga)

Micke Mildén wrote:

> Jag måste bara få fråga vad "recursivt" betyder här. Det har just dykt upp i ett program vars översättning jag jobbar med. Är det helt enkelt att ta bort katalogen med hela dess innehåll?
>
> /Micke.
>
> =

Tror att betydelsen är "en efter en" eller "gång på gång" eller något i
den stilen...  I det här fallet betyder det helt enkelt att den går ner
i katalogträdet tills det tar slut och börjar ta bort saker där...

Rätta mig någon om jag har fel... vilket, sanningen att säga, har
hänt...

/Samuel

Ps. skickade denna till listan trots att du skickade den till min
privata adress.