förklaring eller förlåt, eller nåt...

eva sjuve wrote:
> fy fan vilka sexistiska svin ni är,

Japp...  eller inte...  min första tanke var; vad kul med en kvinna på
mailinglistan, det ser vi inte så ofta. Men jag misstänker att även den
tanken är sexistisk så då är jag väl ett sexistiskt svin då.

> ni kallar mig okunning, och lat och sen refererar någon till sina
> systrar.

Jag har inte kallat dig någonting utan gjorde mer en allmän reflektion
över hur utvecklingen har varit sedan jag började använda Internet.
Detta i sin tur var inte menat som ett påhopp på dig utan som ett inlägg
i diskussionen som pågick mellan Christian och Jörgen.

Vad det gäller systrar så har jag bara systrar (fyra stycken, alla yngre
än mig) så jag hade inga andra att referera till i den frågan.

 Inte en lista jag har varit med på de senaste åren redigerar
> 'alltid' sina texter, bara för att jag inte är en kille gör ni dessa
> påhopp!!

Det var det dummaste jag hört...  hade du varit kille hade vi varit ännu
värre.

> Nätetikett är först och främst att komma på lösningar, men det finnns ju
> inte här!
>
> tack för skiten ni gett mig idag

Om du väljer att ta det på det viset så får jag bara beklaga. Jag hade
gärna sett att du stannade kvar och deltog i diskussionerna.

Detta blir, i min mening, ytterligare ett bevis på hur mycket "hårdare"
allt ter sig i skrift, och man behöver därför vara försiktig och använda
sig av de inofficiella regler som finns för att undvika missförstånd.

Med vänlig hälsning

Samuel Blomqvist

Ps. frångår nu en av reglerna och skickar detta direkt till dig ut i
fall att du fått för dig att hopp av listan.Ds