Re: Exim4 T=remote_smtp defer (110): Connection timed out

Japp

Du har fullständigt rätt var bredbandsbolaget som blockade den. releayar via deras smtp nu och det funkar fint tack för tipset.

On 4/25/07, Martin Leben <martin-1234@leben.nu> wrote:
Mikael Rudberg wrote:
> Hej
>
> Försöker sätta upp en mail server på min server, den kan ta emot mail från
> internet men dom meddeleande jag skickar till t.ex. gmail eller hotmail går
> inte fram
>
> får massa connection timed out när Exim försöker prata med mail servarna.
>
> Försökt manuellt med t.ex. "telnet mx4.hotmail.com 25" får samma problem
>
> Misstänker att dom blockar smtp request från host med dynamisk ip ( jag har
> en .se adress som jag uppdaterar med dynamisk dns)
>
> Någon som råkat ut för liknande problem ?

Hej Mikael!

Om du inte kan skicka post någonstans så tror jag snarare att din
internetleverantör blockerar utgående port 25. Du måste i så fall
använda deras SMTP-server som "smarthost".

mvh
/Martin Leben
--
Remove dashes and numbers (if any) to get my real email address.