Kompilering av program som använder kärnans headerfiler

Hej, jag har kompilerat en egen kärna och på en tredje dator
installerat både header-paketet och det egentliga kärnapaketet som
skapades. Bekymret är heder-filerna -- vid kompilering av extra
kärnmoduler eller andra program som behöver header-filerna får jag
felmeddelanden som:

/usr/src/linux-headers-2.6.17-jm/include/linux/un.h:7: error: syntax
error before "sa_family_t"

Problemet i un.h är att datatypen sa_family_t inte defineras i den
filen och att inga ytterligare .h-filer inkluderas från filen. Vad
år tricket för att kompilera sådana program? Det händer i flera
olika program bland annat nvidia modulen men inte enbart därför
gissar jag att det är något fel i min installation, eller finns det
någon kompilatorflagga som fixar tricket?

tack

Johan