Synaptic & dvdstyler

Har fått ett litet lustigt problem med synaptic & dvdstyler, varje gång
jag ska uppdatera så kommer dvdstyler upp för avinstalation så att jag
måste instalera det igen när uppgraderingen är genomförd. Jag får inte
fram något beroendeproblem som kan vara orsak till att synaptic promt
ska avinstallera programmet varje gång, och kör jag apt-get update ->
apt-get upgrade så är det inga problem med dvdstyler.
--
Cattle die, kinsmen die, thyself too soon must die,
     but one thing never, I ween, will die,