Re: Tips för nyinstallation av server

Lyckades radera detta mailet, men som tur är finns ju arkivet på
debian.org.

>Jag har tänkt mig följande:
>
>    * SFTP-server (Open SSH)  har förstått att detta är ett bra
> alternativ till vanlig ftp server.
>    * Web-server (Apache)  Vet inte så mkt om denna, har aldrig haft en
>webserver innan. Tar gärna tips om alternativ samt vilken version som
>funkar bäst.
>    * PHP-server  Kan inte så mkt om denna heller, så jag tar gärna
>liknande tips som ovan.

Jag instalerade en Apache med en databas och PHP för några år sedan. Då
jag upplevde detta lite besvärligt att hitta info om hur man gör skrev jag
sedan en manual och den finns utlagd.

Se här:
http://www.fukt.bth.se/~fille/texter/walkthrough.html