filsystem, fel användande procent...

Hej!

Jag haren 120Gb hårddisk ansluten via USB. Den har bara en partition och
partitionen är formaterad med FAT32.

Jag har inga problem med att läsa filer från disken i Linux men när jag
kör en df -h   eller en pydf  så visas fel % använt utrymme.

en du -shx säger mig att    98 Gb är använt men kör jag df -h ser det ut
så här:

Filsystem          Storlek Anvnt Tillg Anv% Monterat på

/dev/sdc1             116G   24G   92G  21% /mnt/usb/HDD

Är det någon som har en ide om vad som kan vara fel? löser det sig
kanske om jag partitionerar om den i ett par mindre partitioner? eller
är det någonting i kerneln jag glömt?

Tips mottages tacksamt.

	/Samuel Blomqvist

--