Re: portal för förening [ot]

lasse:
> Tjena!
> Inte för att det är helt relevant men jag letar en enkel portal i typ
> php eller liknande för att förenkla en förenings hemsida.
> Den ser ut som skit idag,  därför att ingen är intresserad av att koda
> html, eller liknande.
> Altså portal, som är enkel att uppdatera,administera.
> måste ha stöd för grupper, (alla ska inte vara admins!)
>
> Ge förslag!

Finns många bra alternativ. Vilket som passar er beror på många faktorer.
Prova några stycken och se vilket som passar er bäst. Några tips:

PostNuke http://www.postnuke.com
Xaraya   http://www.xaraya.com
Geeklog  http://geeklog.net
Plone    http://plone.org
Drupal   http://drupal.org

Jag själv kör PostNuke på min egen site och även på min kyrkas site där
jag är webmaster (http://enakyrkan.com). Kanske inte för att jag tycker
att PostNuke är bäst men för att jag tror att utbudet av
tredjepartsmoduler är överlägset flest för PostNuke.

--
Mikael Bergman <mb@abc.se>, http://b3rgman.com