Re: Amavisd-new + clamav + spamassassin + postfix

Anders Wallenquist:

> Går det att göra spam/viruschecken villkorlig?

Kanske inte hjälper dig, men jag kör clamav via procmail med det här
receptet. Det viruskollar bara brev större än 10k, eftersom de flesta
av dagens e-postmaskar är såpass gigantiska...

:0
* > 10000
* multipart
{
  # Okej, stort brev med flera delar, kör genom clamscan
  VIRUS=`$CLAMSCAN --mbox --disable-summary --stdout -`

  :0 Di
  * VIRUS ?? FOUND
  $VIRUSTARGET
}

Sen kör jag bogofilter för spamhanteringen. Spamassassin och amavis har
jag inte provat på själv, bogofilter + clamav + lite extra
procmailfilter fungerar alldeles utmärkt för mig.

--
\\//
Peter - http://www.softwolves.pp.se/