Re: Problem med fetchmail

Har aldrig använt Exim, men dessa konfigurationsvärden verkar ha med det
att göra:
/etc/exim/exim.conf
 headers sender verify = false
 headers check syntax = false
 sender_unqualified_hosts = localhost

Tittade lite närmare på fetchmail, och den har en feature kallad antispam
vilken gör att om den lokala mailservern returnerar ett felmeddelande så
antar fetchmail att det är spam och tar bort det utan (!) leverans.
 --antispam 571,550,501,552,553,550 --nobounce

Jag skulle rekommendera att i första hand försöka få Exim att godta
mailen eftersom man alltid bör vara lite nervös över att ge ett program
möjlighet att ta bort mail utan att kolla med dig...

	Mvh
	Markus Håkansson