Re: procmail regexp

 lasse wrote on Oct 22, 2003 at 11:54:47 AM:
> Hej!
>
> 600 Mail bara i går.....
>
> Nu har jag en lista med subject's som kommer med virus. jag har inte
> lyckats confa min spamass så den plockar dom så jag tänkte att man
> kanske kan få lite hjälp av listan att hitta på regexpar så att dom
> försvinner i procmail.
>  ^Subject:.*'Abort (Advice|Notice|Report)'   tror jag funkar
>  ^Subject:.*'Current (Net|Network) *' är jag mer osäker på
>
> Eftersom vill lära mig regexpar så är det just nu den lösning jag tittar
> på, även om det finns andra lösningar. Så hjälp mig lära.

Den riktiga lösningen på just det här problemet är:
  http://agriroot.aua.gr/~nikant/nkvir/

Vill du lära dig mer om regexps så är det nog enklast att helt enkelt
läsa på lite. Det finns flea bra länkar samlade här:
  http://tinyurl.com/rv52

--
 .- David Hardne <dh@tx.se>
 `-- wget -O- tx.se/dh|gpg --import