Re: modprobe & insmod

> Har ett lite meckigt moderkort (Nforce2-baserat), så de inbyggda

Hmm, ett asus N7N8X Deluxe, eller?
Har du fått igång det inbyggda ljudkortet ?
Första gången jag provade gick det inte och sedan har jag inte provat
igen. NVidia nic'en är det väl bara att ge upp.

> Lägger till 'alias 3c59x eth0' i /etc/modutils/arch/i386, kör

Fel ordning. Ska vara "alias eth0 3c59x". Annars är det 3c59x som
blir ett alias för eth0, vilket inte blir så lyckat.
Aliaset påverkar sedan modprobe, men inte insmod. Se till att lägga
modulerna i /var/lib/`uname -r`/ katalogen.

> /Richard

Hälsningar,
/Karl

Karl Hammar                    Aspö Data           karl@kalle.csb.ki.se
Lilla Aspö 2340                                                 Nätverk
S-742 94 Östhammar            0173 140 57            Datorer/Utrustning
Sweden                       070 511 97 84        Linux/Unix konsulting