Re: Ny ATA/133 controller. Promise eller HighPoint?

Jag är inte säker på saken, men har förstått av rykten att dessa "billigare"
raidkontrollers inte är snabbare än linuxens mjukvaru-raid på en modern
maskin. Jag tycker de nog låter otroligt, men har själv användt softa-raid,
och märkt att iaf hdparm ger fantastiska resultat. Det har heller inte visat
sig vara tungt för processorn.

/Kickus