Re: Linux och Geforce2 MX?

On Mon, 18 Nov 2002 [16:05],
    Ivar Alm (octo@acc.umu.se) wrote:

> Hej.
>
> Ryktas om att det är problem med Linux (vet inte vilken) och GF2
> MX. Att X ska hänga sig så ordentligt att det bara är en
> hårdvarureset som gäller.
> Är det några som har upplevt problem i Debian, X och GF2 MX?
> Vore bra att veta innan jag skaffar nytt graffe.

Vet inte om det ska vara några problem med just Geforce2, minns inte
vilket av alla geforcekort jag körde förut. Men Geforce3 och Geforce4
har aldrig varit något problem.

> Förresten... Nån som har koll på Linux-drivers för Promise RAID?
> Behövs de tankas hem speciellt, eller har debian support för
> sånt? Får väl rota på mitt mobos hemsida annars...

Sådant finns i Linuxkärnan vad jag vet. Sedan finns det
paket att tanka för att hantera raiden. Typ raidtools, raidtools2

/d

--
... david röhr              |      o_
.. unix systems consultant  | o/  /\   Solaris, AIX, HP-UX