SSH

Hej igen,

jag har naturligtvis slagit av allt som inte är nödvändigt för min maskin som primärt kör min maildomän. Det innebär också att jag disable'at inetd. Jag kan endast kommunicera med maskinen via SSH, som sig bör.

Nå min fråga är, är det bra eller spelar det ingen roll om man gör så att root inte kan logga in via ssh, utan man måste först in som vanlig användare och sen su'a in?

Vad tycker ni?

mvh Niclas

|_|_|_|_| Niclas Söderlund
|_|_|_|_| All work and no play makes Jack a dull boy