Re: Problem med exim: cannot connect to server...

On Thu, Nov 07, 2002 at 03:09:59PM +0100, Jonas Persson wrote:
> Finns även andra farhågor här, det är att nu kan alla operatörer
> leverera ADSL även på små orter. Tjänsten är ifrån Skanova (Vilka
> Telia äger) vilket kommer att medföra att om man t ex bor på ort X och
> skaffat Bonet/Telenordia/Spray så kommer port 25 vara stängd även för
> dessa kunder, då jag misstänker starkt att skanova inte kommer dra X
> antal linor bara för att andra operatörers kunder ska kunna köra
> mailserver.

Tjänseen från scandnova att filtera har i alla fall inte ännu slagit på
folk med andra operatörer. KOmmer fortfarande fram till port 25 på min
fars maskin med skandnova och bostream.

/ Balp
--
      o_   Anders Arnholm,               HiQ - Consultant
 o/  /\    anders@arnholm.nu             Phone  : +46-703-160969